דף הבית » תוכניות תואר שני » לימודי תואר שני בבריאות נפש קהילתית
לימודי תואר שני בבריאות נפש קהילתית (M.A.)
בלימודי תואר שני בבריאות נפש קהילתית אנחנו סוקרים את המאפיינים והאתגרים הבאים עם תופעות ארוכות טווח בקהילות מהגרים, אוכלוסיות שונות, ניצולי משבר וטראומה, קשישים המתמודדים עם דמנציה, אנשים עם מוגבלות התפתחותית ואנשים עם מחלות כרוניות.
כמו כן, קיימת מחויבות עמוקה למעורבות קהילתית ולשיתופי פעולה. אנו עובדים יד ביד עם ארגונים מקומיים, חברי קהילה וגופים ממשלתיים במגזרי הבריאות והרווחה, ונותנים מענה לצרכים הייחודיים של אוכלוסיות מוחלשות.
הצוות האקדמי והסטודנטים שלנו מעורבים באופן פעיל ביוזמות חברתיות שמניעות שינוי חיובי, בין אם זה תמיכה ברפורמה בבריאות הנפש, השפעה על המדיניות במשרד הבריאות, הקמת תוכניות טיפוליות או השתתפות במאמצי הסברה התנדבותיים.
הכירו את הצוות שלנו







לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א’)
תואר ראשון בעבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, סיעוד, חינוך, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, שירותי אנוש, הפרעות בתקשורת, פיזיותרפיה ורפואה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה וציון של 76 ומעלה בכל חוג.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ שאלון אישי
∙ שני מכתבי המלצה כאשר לפחות אחד מהם מאקדמאי/ת
∙ הצהרת כוונות מחקרית (400-500) מילים
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב’)
תואר ראשון בעבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, סיעוד, חינוך, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, שירותי אנוש, הפרעות בתקשורת, פיזיותרפיה ורפואה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה וציון של 76 ומעלה בכל חוג.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ שאלון אישי
∙ שני מכתבי המלצה כאשר לפחות אחד מהם מאקדמאי/ת
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
מסלול א’ עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, ייעברו הסטודנטים התנסות מעשית וסדנאות שונות.
מסלול ב’ עם בחינת גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 40 שעות שבועיות סמסטריאליות. בנוסף, ייעברו הסטודנטים התנסות מעשית וסדנאות שונות.
הלימודים מתמקדים בשתי קבוצות עיקריות: 1. קידום בריאות נפשית ורווחה של קבוצות אוכלוסייה המתמודדות עם בעיות בריאותיות ומוגבלויות (כגון: נפשיות, גופניות, שכליות, תקשורתיות) ו-2. קידום בריאות נפשית ורווחה של כלל האוכלוסייה לאורך מעגל החיים.
קורסי התוכנית כוללים: שיטות התערבות שונות, הגישות המתקדמות ביותר בשיקום הפסיכיאטרי קורסים בנושא הקשר בין הפרט לקהילה בנושאי בריאות נפשית, חולי ומוגבלות, כל התכנים יילמדו בגישה הוליסטית, רב-תחומית, ותוך קשר מתמיד לשדה (שירותי בריאות הנפש ומסגרות רווחה ברחבי הארץ).
דוגמאות לקורסים

סמינר התמודדות עם מוגבלות של בן משפחה

סוגיות פסיכיאטריות שנויות במחלוקת

סמינריון ראיון מוטיבציוני והמטופל

בריאות הנפש בראי הקולנוע
הקולנוע הוא כלי רב עוצמה להתמודדות עם האתגר הגדול שבהוראת סוגיות בבריאות הנפש, שיקום והחלמה בכך שהוא יכול להמחיש בצורה מעמיקה חוויות משבר, טיפול, התמודדות והשלכותיה החברתיות וכן חוויות אישיות ומשפחתיות. לאורך כל המאה שעברה, מילא הקולנוע ככלי תקשורת המונים תפקיד משמעותי בהעברת מסרים ושינוי עמדות בנושאים רגישים או כאלה שנחשבים ממש טאבו. ביכולתו לקדם נושאים חברתיים, לתרום לשינוי סטיגמות כלפי אוכלוסיות שלמות ולשינוי הלכי רוח תרבותיים וחברתיים. כשזה נעשה בצורה מקצועית, מעמיקה ואותנטית, ניתן באמצעות הקולנוע/סרטים להציג משברי חיים, קשיי הסתגלות, נטיות אישיותיות והפרעות פסיכופתולוגיות באופן אמין ומשכנע. כמו כן, מאפשר הכלי הזה גם להמחיש דינאמיקה פנימית ומשפחתית גלויה וסמויה, שמעוגנת בנורמות חברתיות ותרבותיות מקובלות. יתרונו הגדול של הקולנוע ככלי לימודי הוא שבדרך כלל מדובר ביצירה מהוקצעת, מעניינת, מלאת חיים והמשוחררת מכבלי סודיות רפואית כשהדמויות המוצגות חוות את האירועים בתוך קונטקסט של "חיים אמיתיים" (באופן פרדוכסאלי). בסמינר זה נצפה ונדון בסרטים שממחישים סוגיות מרכזיות ודילמות סביב משברים נפשיים מגוונים, ההקשרים בהם הם מתרחשים, ההתמודדות עימם, טיפולים מגוונים והשפעותיהם וכן ניסיונות להבין ולנתח את מהלכם והשפעתם של משברים על רבדי חיים שונים.
לא בטוחים מה לשלב עם בריאות נפש קהילתית?
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג’ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א’.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
במה תוכלו לעסוק בסיום הלימודים?
- טיפול במרכזים טיפוליים
- עבודה בבתי חולים
- ביצוע איבחונים מקצועיים
- הוראה במוסדות אקדמיים
- פיתוח תוכניות חינוכיות
- הנחיית תוכניות התערבות
- הנחיית קבוצות תמיכה
- ייעוץ למשפחות וקהילות
- ועוד…
אז איך מתקדמים?
לא יושב לך בול?
יש לנו כמה תוכניות דומות שיכולות לעניין אותך
רוצים ללמוד עוד? אנחנו כאן כדי לעזור
מתלבטים או רוצים לשמוע קצת יותר? תשאירו כמה פרטים ונשתמע (:
