דף הבית » תוכניות תואר שני » לימודי תואר שני בסוציולוגיה עם התמחות בפיתוח ארגוני וחדשנות
לימודי תואר שני בסוציולוגיה עם התמחות בפיתוח ארגוני וחדשנות (M.A.)
מטרת הלימודים הנה להכשיר סטודנטיות וסטודנטים להוביל תהליכי פיתוח ארגוני, חדשנות ופיתוח ההון האנושי בארגונים, כמנהלות ומנהלים או כיועצות/יועצים ארגוניים. הלימודים בתוכנית מתמקדים בהבנת הארגון כמרחב דינמי של אנשים, תהליכים ותרבות, ובהקניית כלים לפיתוח חוסן, למידה וחדשנות מתמדת. הסטודנטים נחשפים לתיאוריות עדכניות מתחומי הסוציולוגיה הארגונית, מדעי ההתנהגות והניהול, ולומדים כיצד לאבחן, לנתח ולהוביל שינויים מבניים ותרבותיים בארגונים מכל סוג וגודל.
ייחודה של התוכנית הוא בשילוב שבין למידה אקדמית להתנסות מעשית. לכל אורך התואר משתתפות ומשתתפים בפרקטיקום בארגונים — חווים מקרוב תהליכי אבחון, התערבות והובלת שינוי, בליווי מקצועי אישי וצוותי. ההתנסות מלווה סדנאות, מפגשים עם מנהלים בכירים ודיונים סביב מקרי בוחן אמיתיים מארגונים עסקיים, ציבוריים וחברתיים.
תוכנית הלימודים נועדה להכשיר יועצות ויועצים ארגוניים, מנהלות ומנהלים בתחום משאבי האנוש, מובילי חדשנות ויזמות פנים־ארגונית, וכל מי שמבקשות ומבקשים להשפיע על התרבות הארגונית ועל דרכי הפעולה של מוסדות בעידן משתנה.
בוגרות ובוגרי התוכנית משתלבים בתפקידי ניהול, ייעוץ ופיתוח ארגוני בארגונים מהמגזר העסקי, הציבורי והשלישי, וכן בחברות ייעוץ וחדשנות מובילות בישראל ובעולם. התוכנית מתאימה למי שרואה בארגון לא רק מקום עבודה — אלא מערכת חיה, מתפתחת ומשתנה, הזקוקה למנהיגות שמחברת בין אנשים, רעיונות ותהליכים.
הכירו את הצוות שלנו






לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב’) בלבד
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 82 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
∙ קורות חיים הכוללים השכלה ומקומות תעסוקה.
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
מסלול ב’ עם פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות.
הלימודים משלבים שלושה מרכיבים מרכזיים: ידע תאורטי ומחקרי עדכני, התנסות מקצועית מתמשכת (פרקטיקום) הכוללת הקנית מיומנויות, אבחון ארגוני והתערבות ארגונית.
דוגמאות לקורסים

תיאוריות ארגוניות
מטרת הקורס היא להקנות ידע וכלים להבנתה ולניתוחה של התופעה הארגונית המורכבת בימינו. בקורס זה תוצגנה התיאוריות הארגוניות המרכזיות וכיצד הן מסבירות את ההבדלים הקיימים במבנים, ביצועים והתנהגות ארגוניים; כמו-גם באופני פעולתם של ארגונים. קורס תשתית זה נועד להקנות לתלמידים את הידע הבסיסי הדרוש לצורך אבחון, שינוי ושיפור של ארגונים ולהערכה של הביצועים שלהם.

התנהגות ארגונית
מטרות הקורס הן להקנות ידע, הבנה וכלים לניתוח מערכות ארגוניות הבאות להתמודד ולשפר תופעות ברמת היחיד, הקבוצה והארגון, כגון גמישות, יעילות, תרבות ארגונית, ניהול יכולות, התנהגות לא הולמת, צמצומים והיעדרויות. הקורס יעסוק בגורמים השונים המעצבים את ה"התנהגות הארגונית", כמו גם באפשרויות לניהול ההתנהגות בארגון. מטרות אלו יושגו דרך בחינת הגורמים הפועלים בסביבה, במערכות ניהול המשאב האנושי וביחסי העבודה והתעסוקה במסגרת הארגון, כמו גם יצירת מודעות ותובנה בבחינת תהליכי הייצור או השירות בארגונים שונים על מנת לגבש מדיניות ניהולית מתאימה.

בינה מלאכותית ופיתוח ארגוני: מבט סוציולוגי
מערכות מבוססות בינה מלאכותית הופכות לחלק בלתי נפרד מהאופן שבו ארגונים מקבלים החלטות, מעריכים עובדים, מנהלים תהליכים ומעצבים את התרבות הארגונית. בקורס זה נפנה את המבט הסוציולוגי לעבר שילובן של מערכות אלגוריתמיות בארגונים, ונבחן כיצד הן מעצבות מחדש יחסי כוח, גבולות אחריות, ותפיסות של יעילות, מקצועיות והוגנות. ננתח את האופנים בהם מערכות אלו מקודדות נורמות וערכים, וכיצד הן מייצרות אתגרים חדשים בתחום של פיתוח ארגוני וחדשנות. נדון בזיקות שבין טכנולוגיה, מוסדות, ותרבות ניהולית, ונבחן את מקומם של יועצים ארגוניים ומובילי שינוי בעידן של אוטומציה וקבלת החלטות אלגוריתמית.

למידה וחדשנות בארגונים
הקורס יעסוק בכשירויות חיוניות של למידה וחדשנות הנדרשות לארגונים בסביבה היפר-תחרותית ותנודתית. הקורס עוסק בשתי סוגיות מפתח: 1. כיצד ארגונים מקדמים תהליכי למידה של הפרט ושל הארגון בכללותו. 2. מהי חדשנות וכיצד ניתן למקסם אותה בארגון? הקורס יאופיין בלמידה מושגית כתשתית להבנת כשירויות ארגוניות אלו, בחקר מקרים ודוגמאות מהשטח ובהגדרת התנאים המאפשרים אפקטיביות בכשירויות ארגוניות אלו. נחקור מושגים מעולם הלמידה, כגון: למידה ארגונית, learning agility, action-reflection, מודל 70/20/10 ללמידה, ופלטפורמות למידה בארגונים. נעמיק בתיאוריות של חדשנות ותהליך הבנייתה בארגון, נתייחס לתפיסה הרשתית בחדשנות ומהי תרבות ארגונית לחדשנות. כמו כן, הקורס יתייחס גם לאספקטים של מנהיגות וצוותיות בהובלת כשירויות ארגוניות של למידה וחדשנות.
לא בטוחים מה לשלב עם סוציולוגיה עם התמחות בפיתוח ארגוני וחדשנות?
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג’ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א’.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
במה תוכלו לעסוק בסיום הלימודים?
- ייעוץ ארגוני
- פיתוח ארגוני
- ניהול משאבי אנוש
- ניהול הדרכה ופיתוח
- ייעוץ קריירה ופיתוח
- ניהול למידה ארגונית
- ניהול חוויית עובד
- ניהול תרבות ארגונית
- חדשנות פנים־ארגונית
- פיתוח צוותים
- ייעוץ אסטרטגי לארגונים
- ועוד…
אם מעניין אותך לפתוח את עולם התוכן שלך, יש לנו כמה מסלולים בעולמות משיקים:
אז איך מתקדמים?
לא יושב לך בול?
יש לנו כמה תוכניות דומות שיכולות לעניין אותך
רוצים ללמוד עוד? אנחנו כאן כדי לעזור
מתלבטים או רוצים לשמוע קצת יותר? תשאירו כמה פרטים ונשתמע (: